Month: January 2021

ចូលទៅក្នុងពេលអនាគត ដោយការអត់ឱនទោស

កាលពី​ឆ្នាំ១៩៩៤ ប្រទេស​អាហ្វ្រិក​ខាង​ត្បូង ធ្វើ​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​របប​នយោបាយ ពី​រដ្ឋាភិបាល​ដែល​ដឹក​នាំ​ដោយ​គោលនយោ​បាយ​រើស​អើង​ពូជសាសន៍ ទៅ​ជា​រដ្ឋាភិបាល​ប្រជា​ធិបតេយ្យ។ ពេលនោះ ប្រទេស​នេះ​ប្រឈម​មុខ​ដាក់​សំណួរ​ដ៏​ពិបាក​មួយ ដែល​បាន​ចោទ​សួរ​ថា តើ​ពួក​គេ​ត្រូវ​លើក​យក​ឧក្រិដ្ឋ​កម្ម ក្នុង​សម័យ​បែង​ចែក​ពូជ​សាសន៍ មក​និយាយ​ដោយ​របៀប​ណា។ អ្នកដឹក​នាំ​ប្រទេស​នេះ​មិន​អាច​ព្រងើយ​កន្តើយ​ចំពោះ​អតីត​កាល​ឡើយ ប៉ុន្តែ ការ​ដាក់​ទោស​ធ្ងន់​ធ្ងរ​មក​លើ​អ្នក​ដែល​មាន​កំហុស​ គឺជា​ការ​ប្រថុយ​នឹង​ការ​ធ្វើ​ឲ្យ​ប្រទេស​នេះ​មាន​របួស​កាន់​តែ​ជ្រៅ។ លោក​ដេស​មុន ទូទូ(Desmond Tutu) ជា​ជន​ជាតិ​ស្បែក​ខ្មៅទីមួយ ដែល​បាន​ក្លាយ​ជា​អ្នក​ដឹក​នាំ​ជាន់​ខ្ពស់​របស់​និកាយ​អង់គ្លីខិន នៅ​ប្រទេស​អាហ្វ្រិក​ខាង​ត្បូង។ ក្នុង​សៀវ​ភៅ ដែល​គាត់​បាន​និពន្ធ មាន​ចំណង​ជើង​ថា យើង​មិន​អាច​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ពេល​អនាគត ដោយ​គ្មាន​ការ​អត់​ឱន​ទោស​ គាត់​បាន​មាន​ប្រសាសន៍ថា “យើង​អាច​មាន​យុត្តិ​ធម៌ គឺ​យុត្តិ​ធម៌​ដែល​ដាក់​ទោស ឲ្យ​សម​នឹង​កំហុស តែ​ប្រទេស​អាហ្រ្វិក​ខាង​ត្បូង​នឹង​ត្រូវ​វិនាស​មិន​ខាន”។​

តាម​រយៈ​ការ​បង្កើត​គណៈ​កម្មការ​នៃ​សេចក្តី​ពិត និង​ការ​ផ្សៈ​ផ្សា ប្រទេស​ប្រជាធិប្ប​តេយ្យ​ថ្មី​មួយ​នេះ ក៏​បាន​ជ្រើស​រើស​យក​ផ្លូវ​ដ៏ពិបាក នៅ​ក្នុង​ការ​ដេញ​តាម​សេចក្តី​ពិត យុត្តិ​ធម៌ និង​សេចក្តី​មេត្តា។ គេ​បាន​ផ្តល់​ឱកាស​ឲ្យ​អ្នក​ដែល​មាន​ទោស​ពី​បទ​ឧក្រិដ្ឋ មាន​ផ្លូវ​ឆ្ពោះ​ទៅ​រក​ការ​ស្តារ​ឡើង​វិញ បើ​សិន​ជា​ពួក​គេ​ស្ម័គ្រ​ចិត្ត​ចូល​មក​សារភាព ហើយ​ព្រម​សង​ជម្ងឺ​ចិត្ត។​ ទាល់​តែ​គេ​ប្រឈម​មុខ​ដាក់​សេចក្តី​ពិត ដោយ​ចិត្ត​ក្លាហាន ទើប​ប្រទេស​គេ​ចាប់​ផ្តើម​ធូរស្រាល ​ឡើង​វិញ។

សោកនាដ​កម្ម​របស់​ប្រទេស​អាហ្វ្រិក​ខាង​ត្បូង បាន​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង អំពី​បញ្ហា​មួយ ដែល​យើង​រាល់​គ្នា​សុទ្ធ​តែ​ជួប​ប្រទះ។ ព្រះ​ទ្រង់​បាន​ត្រាស់​ហៅ​យើង ឲ្យ​ដេញ​តាម​សេចក្តី​យុត្តិធម៌ និង​សេចក្តី​មេត្តា(មីកា ៦:៨) ប៉ុន្តែ ជា​ញឹក​ញាប់ គេ​ច្រើន​តែ​មាន​ការ​យល់ច្រឡំ​ថា សេចក្តី​មេត្តា គឺ​ជា​ការ​បណ្តោយ​ឲ្យ​អ្នក​ខុស​រួច​ខ្លួន ដោយ​គ្មាន​ការ​ទទួល​ខុស​ត្រូវ…

ក្លាហានដូចលោកអេលីយ៉ា

លោក​អ៊ែនឌ្រូ(Andrew) កំពុង​តែ​រស់​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស ដែល​គេ​បិទ​មិនឲ្យ​ផ្សាយ​ដំណឹង​ល្អ។ ខ្ញុំ​ក៏​បាន​សួរ​គាត់​ថា តើ​គាត់​បានលាក់​បាំង​ជំនឿ​របស់​គាត់ ដោយ​របៀប​ណា គាត់​ថា គាត់​មិន​បាន​លាក់​បាំង​ជំនឿ​គាត់​ទេ។ គាត់​បាន​ពាក់​ឡេវ​អាវ​ធំ​មួយ ដែល​មាន​រូប​ភាព និង​អក្សរ​ដែល​ផ្សព្វ​ផ្សាយ​អំពី​ព្រះ​វិហារ​របស់​គាត់ ហើយ​ពេល​ណា​ប៉ូលីស​ចាប់​ខ្លួន​គាត់ គាត់​ក៏​បាន​ប្រាប់​ប៉ូលីស​ថា ពួក​គេ​ក៏​ត្រូវ​ការ​ព្រះ​យេស៊ូវ​ផង​ដែរ។ លោក​អ៊ែនឌ្រូ​មាន​ចិត្ត​ក្លាហាន ព្រោះ​គាត់​ដឹង​ថា ព្រះ​កាន់​ខាង​គាត់។

លោក​អេលីយ៉ា​មិន​មាន​ការ​ភ័យ​ខ្លាច​ឡើយ ពេល​ដែល​ស្តេច​អ៊ីស្រាអែល​បង្គាប់​ឲ្យ​ទាហាន​៥០​នាក់​ចាប់​ខ្លួន​គាត់​(២ពង្សាវតាក្សត្រ ១:៩)។

លោក​ហោរា​រូប​នេះ​ដឹង​ថា ព្រះ​គង់​នៅ​ជា​មួយ​គាត់ ហើយ​គាត់​ក៏បាន​ទូល​សូម​ឲ្យ​ទ្រង់ទម្លាក់​ភ្លើង​មក​លើ​ពួក​ទាហាន​មួយ​កងពល​នោះ។ ស្តេច​ក៏​បាន​ចាត់​ទាហាន​ឲ្យ​ទៅ​មួយ​កង​ទៀត ហើយ​លោក​អេលីយ៉ា​ក៏​បាន​ទូល​សូម​ព្រះ​ទម្លាក់​ភ្លើង​មក​លើ​ពួក​គេ​ទៀត(ខ.១២)។ ស្តេច​ក៏​បាន​បញ្ជូល​ទាហាន​ជា​លើក​ទី​បី​ទៀត តែ​ទាហាន​មួយ​កង​ពល​នេះ​ បាន​ដឹង​អំពី​អ្វី​ដែល​បាន​កើត​ឡើង ចំពោះ​កង​ពល​មុន​ៗ ដូច​នេះ មេ​ទ័ព​ក៏​បាន​អង្វរ​លោក​អេលីយ៉ា ឲ្យ​ទុក​ជីវិត​ឲ្យ​ទាហាន​របស់​គាត់។ គឺ​ពួក​គេ​ទៅ​វិញ​ទេ ដែល​ខ្លាច​លោក​អេលីយ៉ា ដូច​នេះ ទេវតា​នៃ​ព្រះ​អម្ចាស់​ក៏​បាន​ប្រាប់​លោក​អេលីយ៉ា​ថា គាត់​អាច​ទៅ​ជា​មួយ​ពួក​គេ ដោយ​សុវត្ថិ​ភាព(ខ.១៣-១៥)។

នៅ​គ្រា​សញ្ញា​ថ្មី ព្រះ​យេស៊ូវ​មិន​សព្វ​ព្រះ​ទ័យ ឲ្យ​យើង​ទូល​សូម​ព្រះ​អង្គ​ទម្លាក់​ភ្លើង​ មក​លើ​ខ្មាំង​សត្រូវ​របស់​យើង​ឡើយ។ ពេល​ដែល​ពួក​សាវ័ក​ទូល​សួរ​ព្រះ​អង្គ​ថា តើ​ពួក​គេ​អាច​ទូល​សូម​ភ្លើង​ធ្លាក់​មក​លើ​ភូមិ​របស់​សាសន៍​សាំម៉ារី​ឬ​ទេ​ ព្រះ​អង្គ​ក៏​បាន​ស្តីបន្ទោស​ពួក​គេ​(លូកា ៩:៥១-៥៥)។ យើង​កំពុង​តែ​រស់​នៅ​ក្នុង​សម័យ​ផ្សេង។ ប៉ុន្តែ ព្រះ​យេស៊ូវ​សព្វ​ព្រះ​ទ័យ​ឲ្យ​យើង​មាន​ចិត្តក្លា​ហាន ដូច​លោក​អេលីយ៉ា ដោយ​ត្រៀម​ខ្លួន​ជា​ស្រេច ដើម្បី​ប្រាប់​អ្នក​ដទៃ អំពី​ព្រះ​អង្គ​សង្រ្គោះ​ ដែល​បាន​សុគត​ជំនួយ​ពួក​គេ។

ការ​នេះ​គឺ​ប្រៀប​ដូច​ជា​មនុស្ស​ម្នាក់ តទល់​នឹង​មនុស្ស​៥០​នាក់ ប៉ុន្តែ​ យើង​ពិត​ជា​អាច​ប្រឈម​មុខ​ដាក់​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​ ដោយគ្មាន​ការ​ភ័យ​ខ្លាច។ ព្រះ​យេស៊ូវ​ប្រទាន​អ្វីដែល​យើង​ត្រូវ​ការ…

ធ្វើការហួសកម្លាំង

នៅ​ក្បែរ​ផ្ទះ​ខ្ញុំ មាន​ហាង​លក់​គ្រឿង​បរិក្ខា​ក្នុង​ផ្ទះ​មួយ ដែល​មាន​ប៊ូតុង​ពណ៌​បៃ​តង​ធំ​មួយ សម្រាប់​ឲ្យ​ភ្ញៀវ​មក​ទិញ​ឥវ៉ាន់​ចុច​ ពេលដែល​គេ​មិន​ឃើញ​អ្នក​លក់។ បន្ទាប់​ពី​អ្នក​ចុច​បាន​១​នាទី​ហើយ នៅ​មិន​ឃើញ​មាន​នរណា​ម្នាក់​មក​សួរ​នាំ នោះ​អ្នក​នឹង​ទទួលការ​បញ្ចុះ​តម្លៃ សម្រាប់​ការ​ទិញ​ទំនិញ​នៅ​ទីនោះ។

យើង​ចង់​ធ្វើ​ជា​អតិថិជន ដែល​បាន​ទទួល​សេវ៉ា​កម្ម​ឆាប់​រហ័ស ប៉ុន្តែ តម្រូវ​ការ​នូវ​សេវ៉ាកម្ម​ឆាប់​រហ័ស ច្រើន​តែ​នាំ​ឲ្យ​មាន​ការលំបាក​ខ្លាំង ដល់​អ្នក​ផ្តល់​សេវ៉ា​កម្ម​។​ ដូច​នេះ សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ មនុស្ស​ជា​ច្រើន​មាន​ការ​ប្រញាប់​ប្រញាល់ នៅ​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ការងារ ការធ្វើ​ការ​បន្ថែម​ម៉ោង និង​ការ​បើក​មើល​អ៊ីមែល​ជា​ច្រើន​ដង ក្នុង​មួយ​ថ្ងៃ ហើយ​ក៏​ទទួល​រង​សម្ពាធ​ឲ្យ​ធ្វើ​ការ​ឲ្យ​ទាន់​កាល​វិភាគ។ យុទ្ធ​សាស្រ្ត​សេវ៉ា​កម្ម​ទាន់​ចិត្ត​របស់​ហាង​ទំនិញ​នោះ គឺ​បាន​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​អំពី​វប្ប​ធម៌​នៃ​ភាព​ប្រញាប់​ប្រញាល់​ ដែល​បាន​ជ្រាប​ចូល​ក្នុង​ជីវិត​យើង។

ពេល​ដែល​ព្រះ​ទ្រង់​ប្រាប់​រាស្រ្ត​អ៊ីស្រាអែល​ឲ្យ​រក្សា​ថ្ងៃ​ឈប់​សម្រាក ទ្រង់​បាន​ប្រាប់​ពួក​គេ​ឲ្យ​នឹក​ចាំ អំពី​ពេល​ដែល​ពួក​គេ​ជាប់ជា​ទាសករ ក្នុង​ទឹក​ដី​អេស៊ីព្ទ(ចោទិយថា ៥:១៥)។​ កាល​នោះ គេ​បាន​បង្ខំ​ពួក​គេ​ឲ្យ​ធ្វើ​ការ ដោយ​គ្មាន​ថ្ងៃ​ឈប់​សម្រាក តាម​ការកំណត់​ពេល​ច្រើន​ជ្រុល​របស់​ស្តេច​ផារ៉ោន​(និក្ខមនំ ៥:៦-៩)។ បន្ទាប់​ពី​ពួក​គេ​មាន​សេរីភាព​ហើយ នោះ​ពួក​គេ​ត្រូវ​ឲ្យ​ខ្លួន​ពួក​គេ និង​អ្នក​បម្រើ​របស់​ពួក​គេ​មាន​ពេល​សម្រាក មួយ​ថ្ងៃ​ពេញ ក្នុង​សប្តាហ៍​នីមួយ​ៗ​(ចោទិយកថា ៥:១៤)។ នៅ​ក្រោម​ការ​គ្រប់​គ្រងរបស់​ព្រះ គ្មាន​នរណា​ដែល​ត្រូវ​ធ្វើ​ការ​បាក់​កម្លាំង ដោយ​គ្មាន​ពេល​ឈប់​សម្រាក​ទៀត​ឡើយ។

តើ​មាន​ពេល​ប៉ុន្មាន​ដង​ហើយ ដែល​អ្នក​ធ្វើ​ការ​ទាល់​តែ​បាក់​កម្លាំង ឬ​ខ្វះ​ការ​អត់​ធ្មត់ ចំពោះ​អ្នក​ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​រង់​ចាំ? ចូរ​យើង​ឲ្យខ្លួន​ឯង និង​អ្នក​ដទៃ​មាន​ពេល​សម្រាក។ វប្បធម៌​នៃ​ការ​ប្រញាប់​ប្រញាល់​ដោយ​គ្មាន​ការ​សម្រាក គឺ​ជា​វប្ប​ធម៌​របស់​ស្តេច​ផារ៉ោន គឺ​មិន​មែន​ជា​វប្បធម៌​របស់​ព្រះ​នោះ​ទេ។—Sheridan Voysey

ជំនឿដ៏មានតម្លៃ

មិត្ត​ភក្តិ​របស់​ខ្ញុំ​ម្នាក់​បាន​ប្រាប់​ខ្ញុំ​ថា នាង​ចូល​ចិត្ត​កាត់​ដេរ​ខោ​អាវ។ នាង​ក៏​បាន​រំឭក​ថា កាលពី​ក្មេង ជី​ដូន​របស់​នាង​បាន​ដេររ៉ូបឲ្យ​នាង​ស្លៀក។ ពេល​ណា​នាង​បាន​ឮ​សម្លេង​ម៉ាស៊ីន​ដេរ នាង​ក៏​បាន​គិត​ដោយ​ចិត្ត​រីក​រាយ​ អំពី​ខោអាវ​ដែល​ជី​ដូន​នាង​កំពុង​តែកាត់​ដេរ​ឲ្យ​នាង។

សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ មិត្ត​ភក្តិ​របស់​ខ្ញុំ​ម្នាក់​នេះ បាន​កាត់​ដេរ​ខោ​អាវ​ខ្លួន​ឯង ហើយ​ក៏​មាន​គម្រោង​ផ្ទេរ​ជំនាញ​នេះ ទៅ​កូន​ស្រី​របស់​នាង។ កូន​ស្រី​នាង​មាន​អាយុ​តែ​៥​ឆ្នាំ​ទេ តែ​នាង​បាន​នាំ​កូន​ស្រី​នាង​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ឃ្លាំង​ដាក់​ខោ​អាវ ដើម្បី​ឲ្យ​កូន​ស្រី​នាង​មាន​ចំណាប់អារម្មណ៍​ចំពោះ​ការ​កាត់​ដេរ។

ការ​ផ្ទេរ​ជំនាញ មុខ​ជំនួញ ឬ​ជំនឿ​ពី​ជំនាន់​មួយ ទៅ​ជំនាន់​មួយ​ទៀត គឺ​ជា​រឿង​ដែល​កើត​មាន​ជា​ធម្មតា ក្នុង​ចំណោម​វប្បធម៌​ខ្លះ។ អ្វី​ៗ​ដែល​គេ​បាន​រៀន​ពី​ឪពុក​ម្តាយ​របស់​ខ្លួន នោះ​គេ​ក៏​បាន​ផ្ទេរ​ចំណេះ​ដឹង​នោះ​ ទៅ​កូន។ ក្នុង​សំបុត្រ ដែល​សាវ័កប៉ុល​បាន​សរសេរ​ផ្ញើ​លោក​ធីម៉ូថេ សាវ័ក​ប៉ុល​បាន​នឹក​ចាំ​អំពី​ជំនឿដ៏​ពិត​ប្រាកដ របស់​ជី​ដូន​​លោក​ធីម៉ូថេ ឈ្នោះ ឡូអ៊ីស និង​ម្តាយ​របស់​គាត់​ឈ្មោះ​អ៊ើនីស។ គេ​ជឿ​ថា ស្រ្តី​ទាំង​ពីរ​បាន​បង្រៀន​ព្រះ​បន្ទូល​ដល់​លោក​ធីម៉ូថេ កាល​គាត់​នៅ​ក្មេង​ រហូត​ដល់ពេល​ដែល​គាត់​បាន​សម្រេច​ចិត្ត​ទទួល​ជឿ​ព្រះ​យេស៊ូវ ជា​ព្រះ​អង្គ​សង្រ្គោះ(២ធីម៉ូថេ ៣១៥)។​

ចុះ​ចំណែក​យើង​វិញ? តើ​យើង​នឹង​ផ្ទេរ​ជំនឿ​របស់​យើង ទៅ​មនុស្ស​ជំនាន់​ក្រោយ ដោយ​របៀប​ណា?  កាល​ណា​យើង​បាន​ទទួល​ការ​បណ្តាល​ចិត្ត​ពី​សេចក្តី​ស្រឡាញ់​របស់​ព្រះ ហើយ​ទទួល​ការ​ចម្រើន​កម្លាំង​ពី​ព្រះ​វិញ្ញាណ​ព្រះ​អង្គ​(២ធីម៉ូថេ ១:៧) នោះ​យើង​អាច​ផ្សាយ​ដំណឹង​ល្អ អំពី​ព្រះ​យេស៊ូវ តាម​រយៈ​ពាក្យ​សម្តី និង​សកម្ម​ភាព ដែលជា​ភស្តុតាង​បង្ហាញ​ថា យើង​ជា​អ្នកដើរ​តាម​ព្រះ​គ្រីស្ទ(​២ធីម៉ូថេ ២:២)។ យើង​អាច​ផ្ទេរ​ចំណេះ​ដឹង ឬ​ជំនាញ ហើយ​ថែម​ទាំង​សេចក្តី​ជំនឿ​ដ៏​មាន​តម្លៃ​របស់​យើងដល់​អ្នក​ជំនាន់​ក្រោយ។—Marlene Legaspi-Munar

មានសេរីភាពនៅទីបញ្ចប់

លោកចន មែកខាធី(John McCarthy) ជា​អ្នក​កាសែត​ជន​ជាតិ​អង់​គ្លេស ដែល​ធ្លាប់​រស់​នៅ​ជា​ឈ្លើយ​សឹក​អស់​រយៈ​ពេល​ប្រាំឆ្នាំ ក្នុង​អំឡុង​សម័យ​សង្រ្គាម​ស៊ីវិល​នៅ​ប្រទេស​លេបាណន់។ រយៈពេល២០ឆ្នាំ បន្ទាប់​ពី​គាត់​ត្រូវ​បាន​គេ​ដោះ​លែង គាត់​ក៏​បានជួប​លោក​គានដូមែនីកូ ភីកូ(Giandomenico Picco) ដែល​បាន​ចរចារ​ឲ្យ​គេ​ដោះ​លែង​គាត់។ ពេល​ដែល​គាត់​បាន​ជួបបេសកជន​អង្គ​ការ​សហ​ប្រជា​ជាតិ​រូប​នេះ គាត់​គ្រាន់​តែ​និយាយ​ថា “ខ្ញុំ​សូម​អរ​គុណ​លោក ដែល​បាន​ជួយ​ដោះ​លែង​ខ្ញុំ​ឲ្យ​មាន​សេរីភាព”។ ពាក្យ​សម្តី​ចេញ​ពី​ចិត្ត​របស់​គាត់ គឺ​មាន​តម្លៃ​ណាស់ ព្រោះ​លោក​ពភីកូ បាន​ប្រថុយ​ជីវិត ក្នុង​អំឡុង​ពេល​នៃ​ការចរចារ​គ្នា​ដ៏​គ្រោះ​ថ្នាក់ ដើម្បី​រំដោះ​លោក​មែកខាធី និង​អ្នក​ដទៃ​ទៀត ឲ្យ​មាន​សេរីភាព។​

ក្នុង​នាម​យើង​ជា​អ្នក​ជឿ​ព្រះ យើង​អាច​យល់​អំពី​សេរីភាព​ដែល​រក​បាន​យ៉ាង​លំបាក។ ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​លះ​បង់​ព្រះ​ជន្ម​ព្រះ​អង្គ ដោយ​សុគត​នៅ​លើ​ឈើ​ឆ្កាង​របស់​ពួក​រ៉ូម៉ាំង ដើម្បី​រំដោះ​មនុស្ស​ទំាង​អស់​ឲ្យ​មាន​សេរីភាព​ខាង​វិញ្ញាណ។ សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ ក្នុង​នាម​យើង​ជា​កូន​ព្រះ​អង្គ សាវ័ក​ប៉ុល​បាន​ប្រកាស់​ប្រាប់​យើង​ថា “ព្រះគ្រីស្ទ​បាន​ប្រោស​យើង​ឲ្យ​រួច​ហើយ ដូច្នេះ ចូរ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ឈរ​ឲ្យ​មាំមួន ក្នុង​សេរីភាព​នោះ​ចុះ កុំ​ឲ្យ​ត្រូវ​ជាប់​ចំណង​ជា​បាវ​បំរើ​ទៀត​ឡើយ” (កាឡាទី ៥:១)។

កណ្ឌគម្ពីរ​ដំណឹង​ល្អ​យ៉ូហាន ក៏​បាន​បង្រៀន​យើង អំពី​សេរីភាព ក្នុង​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ផង​ដែរ ដោយ​កត់​សំគាល់​ថា “បើ​ព្រះ​រាជ​បុត្រា​ប្រោស​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​រួច នោះ​នឹង​បាន​រួច​ជា​ពិត”(យ៉ូហាន ៨:៣៦)។

ប៉ុន្តែ តើ​មាន​សេរីភាព​យ៉ាង​ដូច​ម្តេច? ក្នុង​ព្រះ​យេស៊ូវ យើង​ពិសោធន៍​នឹង​សេរីភាព រួច​ពី​បាប និង​ចំណង​របស់​វា ហើយ​ថែមទាំង​រួច​ពី​កំហុស ភាព​អាម៉ាស់ ការ​ព្រួយ​បារម្ភ ការ​កុហក់​របស់​សាតាំង ជំនឿ​ខុស​ឆ្គង ការ​បង្រៀន​ខុស​ឆ្គង និង​ការ​ស្លាប់​អស់កល្ប​ជា​និច្ច។…

បញ្ហាខាងក្នុង

ពីរ​បី​ឆ្នាំ​មុន សត្វ​ត្រសេះ​បាន​ចាប់​ផ្តើម​ចិក​ទំលុះ​ជញ្ចាំង នៅ​ចំហៀង​ផ្ទះ​របស់​ខ្ញុំ។ យើង​គិត​ថា បញ្ហា​មាន​តែ​នៅ​ខាង​ក្រៅ​ផ្ទះ​ទេ។ ប៉ុន្តែ ថ្ងៃ​មួយ ខ្ញុំ និង​កូន​ប្រុស​ខ្ញុំ​ក៏​បាន​ដាក់​ជណ្តើរ​ឡើង ចូល​ទៅ​ក្នុង​បន្ទប់​ក្នុង​ដំបូល​ផ្ទះ ហើយ​សត្វ​បក្សី​មួយ​ក្បាល​ក៏​បាន​ស្ទុះហើរ​ចេញ​កាត់​មុខ​យើង ធ្វើ​ឲ្យ​យើង​ភ្ញាក់​ព្រើត។ យើង​ក៏​បាន​ដឹង​ថា បញ្ហា​កំពុង​តែ​កើត​មាន​ក្នុង​ផ្ទះ​យើង គឺ​អាក្រក់​លើស​ការរំពឹង​គិត​របស់​យើងទៀត។

ពេល​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​យាង​មក​ដល់​ទីក្រុង​យេរូសាឡិម ហ្វូង​មនុស្ស​សង្ឃឹម​ថា ព្រះ​អង្គ​នឹង​ជួយ​ដោះ​ស្រាយ​បញ្ហា​ខាង​ក្រៅរបស់​ពួក​គេ ដែល​ជា​ការ​សង្កត់​សង្កិន​របស់​ចក្រ​ភព​រ៉ូម៉ាំង។ ពួក​គេ​ក៏​បាន​ស្រែក​ឡើង​ថា “ហូសាណា ដល់​ព្រះ​វង្ស​ហ្លួង​ដាវីឌ ព្រះ​អង្គ​ដែល​យាង​មក​ដោយ​នូវ​ព្រះ​នាម​ព្រះ​អម្ចាស់ ទ្រង់​ប្រកប​ដោយ​ព្រះ​ពរ ហូសាណា នៅ​ស្ថាន​ដ៏​ខ្ពស់​បំផុត!(ម៉ាថាយ ២១:៩)។ នេះ​ជា​ពេល​ដែល​ពួក​គេ​កំពុង​រង់​ចាំ។ ព្រះ​មហាក្សត្រ​ដែល​ព្រះ​បាន​ចាត់​តាំង បាន​យាង​មក​ហើយ។ បើ​សិន​ជា​ព្រះ​ដ៏ប្រោស​លោះ ត្រូវ​ចាប់​ផ្តើម​ធ្វើ​កំណែរ​ទម្រង់​ផ្នែក​នយោ​បាយ សម្រាប់​ពួក​គេ តើ​ព្រះ​អង្គនឹង​ចាប់​ផ្តើម​ដោះ​ស្រាយ​បញ្ហា​ខាង​ក្រៅទាំង​នោះ​ឬ​ទេ? ប៉ុន្តែ កណ្ឌ​គម្ពីរ​ដំណឹង​ល្អ​ភាគ​ច្រើន​បាន​ចែង​ថា “ក្បួន​ដង្ហែរ​នៃ​ជ័យ​ជម្នះ ចូល​ទីក្រុង​យេរូសឡិម” គឺ​បាន​កើតឡើង មុន​ពេល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បណ្តេញ​ពួក​អ្នក​រក​ស៊ី​ដូរ​លុយ ចេញ​ពី​ព្រះវិហារ(ខ.១២-១៣)។ ព្រះ​អង្គ​កំពុង​តែ​សម្អាត​ផ្ទះ​របស់ទ្រង់ ពី​ក្នុង​មក​ក្រៅ។

ពេល​ដែល​យើង​ស្វាគមន៍​ព្រះ​យេស៊ូវ ធ្វើ​ជា​ស្តេច នោះ​ព្រះ​អង្គ​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្វី​ៗ​មាន​ការ​ផ្លាស់​ប្រែ ហើយ​ព្រះ​អង្គ​ក៏​ចាប់​ផ្តើម​ពី​យើងទៅ។ ព្រះ​អង្គ​នាំ​យើង​ប្រឈម​មុខ​ដាក់​ការ​អាក្រក់ នៅ​ខាង​ក្នុង។ ព្រះ​យេស៊ូវ​យាង​ចូល​ទីក្រុង ដោយ​គង់​នៅ​លើ​ខ្នង​សត្វ​លា គឺបាន​ទទួល​ការ​ស្វាគមន៍ ជា​និមិត្ត​សញ្ញា​នៃ​សន្តិ​ភាព ប៉ុន្តែ គោលដៅ​របស់​ព្រះ​អង្គ គឺ​ដើម្បី​ឲ្យ​ខ្មាំង​សត្រូវ​ព្រះ​អង្គ​ចុះ​ចាញ់ ដោយគ្មាន​លក្ខ​ខណ្ឌ។ ព្រះ​យេស៊ូវ​ដែល​ជា​ព្រះ​មហាក្សត្រ​របស់​យើង ក៏​តម្រូវ​ឲ្យ​យើង​ចុះ​ចូល​ព្រះ​អង្គ​ផង​ដែរ។—Glenn Packiam

ព្រះបន្ទូលសន្យាទី ៣ ព្រះ​ទ្រង់​មិន​ទុក​ឲ្យ​អ្នក​ធ្វើ​ដំណើរ​តែ​ឯង​នោះ​ទេ

ការ​រំខាន និង​ការ​បាត់​បង់ ដែល​បណ្តាល​មក​ពី​កូវីឌ ១៩ ហាក់​ដូច​ជា​គ្មាន​ភាព​ធូរ​ស្រាល​សោះ តែ​យើងអាច​បន្ថយ​ការ​ឈឺ​ចាប់ ដែល​យើង​កំពុង​មាន​ក្នុង​ពេល​នេះ ដោយ​ដឹង​ថា ព្រះ​អង្គ​មិន​ទុក​ឲ្យ​យើង​នៅ​ឯកោ​ឡើយ។​

ចូរ​យើង​ពិចារ​ណា អំពី​អ្នក​ដែលព្រះទ្រង់បានប្រើ ដើម្បី​ជួយ​យើង សូម្បី​តែ​នៅ​ក្នុង​ពេល​ដែល​មាន​បញ្ហា​ប្រឈម និង​ពិបាក​លើសធម្មតា(ហេព្រើរ ១៣:១-២)។ មនុស្ស​ជា​ទី​ស្រឡាញ់​របស់​យើង​មិន​ល្អ​ឥត​ខ្ចោះ​ទេ តែ​យើង​អាច​គិត​ថា ព្រះ​ទ្រង់​បាន​ប្រើ​ពួក​គេ​ជា​ឧបករណ៍ នៃ​ព្រះ​គុណ និង​សេចក្តី​ស្រឡាញ់​របស់​ព្រះ​អង្គ…

ព្រះបន្ទូលសន្យាទី ២ ផែន​ការ​ដែល​ព្រះ​មាន​សម្រាប់​អ្នក ជា​ផែន​ការ​ដែល​ល្អ​បំផុត​ជា​និច្ច

យើង​អាច​មាន​ការ​បាក់​ទឹក​ចិត្ត ពេល​ដែល​ព្រះ​ទ្រង់​មិន​ឆ្លើយ​តប​ការ​អធិស្ឋាន​របស់​យើង ឬ​ហាក់​ដូច​ជា​ស្ងាត់​ស្ងៀម ចំពោះ​ការ​ទូល​សូម​របស់​យើង។ ពេល​ណា​យើង​អធិស្ឋាន​ ដោយ​ចិត្ត​ឆេះ​ឆួល សូម​អ្វី​មួយ ហើយ​ព្រះ​អង្គ​ហាក់​ដូច​ជា​បង្ខាំង​របស់​នោះ​ពី​យើង ប៉ុន្តែ យើង​ច្រើន​តែ​អាច​ក្រឡេក​មក​ក្រោយ ហើយ​មើល​ឃើញ​ប្រាជ្ញា និង​ការពារ​របស់​ព្រះ តាម​រយៈ​រឿង​នោះ។

យើង​ប្រហែល​ជា​បាន​អធិស្ឋាន​សូម​ព្រះ​អង្គ​​បញ្ឈប់​ការ​រាត​ដ្បាត​នៃ​ជំងឺ​កូវីឌ​១៩ ហើយ​សូម​ឲ្យ​យើង​វិលត្រឡប់​ទៅ​រក​ការរស់​នៅ​ធម្មតា​វិញ តែ​ព្រះ​អង្គ​មិន​ទាន់​បាន​ឆ្លើយ​តប​ចំពោះ​ការ​ទូល​សូម​នេះ​ទេ។ ចុះ​បើសិន​ជា​រឿង​នេះ​ជា​ឱកាស​មួយ​ទៀត ដែល​ព្រះ​អង្គ​កំពុង​ប្រើ ដើម្បី​ធ្វើ​ការ​ក្នុង​ជីវិត​យើង ដើម្បី​ជាប្រយោជន៍​យើង​(រ៉ូម…

ព្រះបន្ទូលសន្យាបី៣យ៉ាង សម្រាប់ជួយយើង ឲ្យឆ្លងកាត់ពេលថ្ងៃនេះ

“ខ្ញុំ​សង្ឃឹម​ថា នឹង​បាន​ជួប​អ្នក​ម្តង​ទៀត នៅ​ឆ្នាំ​ក្រោយ”។ “ខ្ញុំ​សង្ឃឹម​ថា គេ​នឹង​រក​ឃើញ​វ៉ាក់​សាំង ក្នុង​ពេលឆាប់​ៗ”។ “ខ្ញុំ​សង្ឃឹម​ថា ខ្ញុំ​អាច​ទៅ​ធ្វើ​ដំណើរ​កម្សាន្ត នៅ​ឆ្នាំ​នេះ”។

យើង​ប្រហែល​ជា​មិន​បាន​ដឹង​ថា យើង​បាន​ប្រើ​ពាក្យ “សង្ឃឹម” ប៉ុន្មាន​ដង​ហើយ​ទេ នៅ​ក្នុង​ការ​សន្ទ​នារបស់​យើង នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​នេះ។​ ឆ្នាំ​ចាស់​បាន​កន្លង​ផុត​ទៅ​ហើយ យើង​ប្រហែល​ជា​មាន​អារម្មណ៍​ថា អស់សង្ឃឹម ចំពោះ​ពាក្យ​សម្តី​ដែល​យើង​បាន​និយាយ។

ប៉ុន្តែ…

ឥទ្ធិពលដែលឆ្លងទៅដល់ជំនាន់ក្រោយ

មហា​វិទ្យាល័យ​ព្រះ​គម្ពីរ​តូច​មួយ នៅ​ភាគ​ខាង​ជើង​នៃ​ប្រទេស​ហ្កាណា មិន​មាន​លក្ខណៈ​ដែល​គួរ​ឲ្យ​ស្ងប់​ស្ងែង​ទេ គឺ​គ្រាន់​តែ​ជាអគារ​មាន​ដំបូល​ស័ង្ក​សី ជញ្ជាំង​ធ្វើ​ពី​ឥដ្ឋ និង​មាន​សិស្ស​តិច​តួច​ប៉ុណ្ណោះ។ ប៉ុន្តែ លោក​បប់ ហេយេស(Bob Hayes) បានលះ​បង់​អ្វី​ៗ​គ្រប់​យ៉ាង ដើម្បី​សិស្ស​ទំាង​នោះ។ គាត់​បាន​បណ្តុះ​បណ្តាល​ពួក​គេ​ឲ្យ​ក្លាយ​ជា​អ្នក​ដឹក​នាំ ហើយ​បាន​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ពួក​គេ ឲ្យ​ផ្សាយ និង​បង្រៀន​ព្រះ​បន្ទូល​ ទោះ​ពួក​គេ​មាន​ការ​ស្ទាក់​ស្ទើរ​នៅ​ពេល​ខ្លះ​ក៏​ដោយ។ លោក​បប់​បាន​លាចាក​លោក​កាល​ពីប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​មុន ប៉ុន្តែ មាន​ព្រះ​វិហារ​ និង​សាលា​រៀន​រាប់​សិប​កន្លែង ហើយ​មាន​វិទ្យាសា្ថន​ព្រះ​គម្ពីរ​ពីរ​កន្លែង​ជា​បន្ថែម​ទៀត កំពុង​រីក​ដុះ​ដាល នៅ​ទូទាំង​ប្រទេស​ហ្កាណា ដែល​សុទ្ធ​តែ​បាន​ចាប់​ផ្តើម ដោយ​ការ​ប្រឹង​ប្រែង​របស់​និស្សិត​សាលា​គម្ពីរ​ដ៏​តូច​ទាបនោះ​។

ក្នុង​សម័យ​ស្តេច​អើថាស៊ើកសេស (ឆ្នាំ ៤៦៥ ដល់ ៤២៤ មុនគ្រីស្ទសគរាជ) ហោរា​អែសរ៉ា​បាន​ប្រមូល​ជន​ជាតិ​យូដា​មួយ​ក្រុម ដែល​ត្រូវ​គេ​និរទេស ឲ្យ​វិល​ត្រឡប់​ទៅ​ទីក្រុង​យេរូសាឡិម​ជា​មួយ​គាត់។ ប៉ុន្តែ គាត់​មិន​ឃើញ​មាន​ពូជ​អំបូរ​លេវី ក្នុង​ចំណោមពួក​គេ​ទេ​(អែសរ៉ា ៨:១៥)។ គាត់​ត្រូវ​ការ​ពួក​លេវី ឲ្យ​បម្រើ​ការ​ជា​ពួក​សង្ឃ។ ដូច​នេះ គាត់​ក៏​បាន​បង្គាប់​អ្នក​ដឹក​នាំ ឲ្យ​នាំ​មនុស្សសម្រាប់​ធ្វើ​ការងារ ក្នុង​ព្រះ​វិហារ​របស់​ព្រះ​នៃ​យើង​រាល់​គ្នា(ខ.១៧)។ ពួក​គេ​ក៏​បាន​ធ្វើ​តាម​បង្គាប់​គាត់​(ខ.១៨-២០) ហើយលោក​អែសរ៉ា​ក៏​បាន​នាំ​ពួក​គេ​អធិស្ឋាន​តម​(ខ.២១)។​

ឈ្មោះ​របស់​លោក​អែសរ៉ា គឺ​មាន​ន័យ​ថា “អ្នក​ជំនួយ” ជា​លក្ខណៈ​សម្បត្តិ ដែល​ជា​ចំណុច​ស្នូល​នៃ​ភាព​ជា​អ្នក​ដឹក​នាំ​ល្អ។ នៅក្រោម​ការ​ណែនាំ​ដោយ​ការ​អធិស្ឋាន​របស់​លោក​អែសរ៉ា គាត់ និង​សិស្ស​របស់​គាត់ ក៏​បាន​នាំ​ឲ្យ​មាន​ការ​ភ្ញាក់​រឭក​ខាង​វិញ្ញាណ ក្នុង​ទីក្រុង​យេរូសាឡិម(មើលជំពូក ៩-១០)។ អ្វី​ដែល​ពួក​គេ​ត្រូវ​ការ​នោះ គឺ​ការ​លើក​ទឹក​ចិត្ត…