Month: November 2020

ធ្វើជាឧបករណ៍នៃសន្តិភាព

កាល​សង្រ្គាម​លោក​លើក​ទី​១ បាន​ផ្ទុះ​ឡើង ក្នុងឆ្នាំ១៩១៤ រដ្ឋ​បុរស​នៃ​ចក្រ​ភព​អង់​គ្លេស លោក អេដវើត ក្រេយ(Edward Grey) បាន​ប្រកាស់​ថា “ចង្កៀង​បាន​រលត់ នៅ​ទូទាំង​ទ្វីប​អឺរ៉ុប យើង​នឹង​មិន​បាន​ឃើញ​ចង្កៀង​ទំាង​នោះ​ឆេះ​ឡើង​វិញ ក្នុង​មួយជីវិត​យើង​ឡើយ”។ លោក​ក្រេយ​ពិត​ជា​និយាយ​ត្រូវ។ ពេល​ដែល​សង្រ្គាម​ចប់ មនុស្ស​ប្រហែល​២​០​លាន​នាក់​បាន​ស្លាប់បាត់​បង់​ជីវិ​ត(១០​លាន​នាក់ ជា​ជន​ស៊ីវិល) ហើយ​មនុស្ស​២១​លាន​នាក់​ទៀត​រង​របួស។​

ពេល​ខ្លះ​រឿង​ដ៏​តក់​ស្លត់​ក៏​អាច​កើត​មាន​ឡើង ក្នុង​ជីវិត​យើង​ផ្ទាល់​ផង​ដែរ ទោះ​មិន​ធំ ឬ​ធ្ងន់​ធ្ងរ​ដូច​សង្រ្គាម​លោក​ក៏​ដោយ។ ផ្ទះ កន្លែង​ធ្វើ​ការ ព្រះ​វិហារ ឬ​តំបន់​ដែល​យើង​រស់​នៅ ក៏​អាច​ត្រូវ​បាន​គ្រប​ដណ្តប់ ទៅ​ចំណុច​ដ៏​គួរ​ឲ្យ​ភ័យ​ខ្លាច​នៃ​ជម្លោះ។ ហេតុនេះ​ហើយ​បាន​ជា​ព្រះ​អម្ចាស់​ទ្រង់​បាន​ត្រាស់​ហៅ​យើង ឲ្យ​នាំ​មក​នូវ​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ ក្នុង​លោកិយ​នេះ។ ប៉ុន្តែ យើង​ត្រូវ​ពឹង​ផ្អែក​ទៅ​លើ​ប្រាជ្ញា​របស់​ព្រះ​អង្គ។ ត្រង់​ចំណុច​នេះ សាវ័ក​យ៉ាកុប​បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ថា “​ប្រាជ្ញា​ដែល​មក​ពី​ស្ថាន​លើ នោះ​មុន​ដំបូង​ហៅ​ថា​បរិសុទ្ធ រួច​មក​មាន​មេត្រី​ចិត្ត សេចក្តី​សំឡូត ចិត្ត​ទន់ ក៏​ពេញ​ដោយ​សេចក្តី​មេត្តាករុណា និង​ផល​ល្អ ឥត​រើស​មុខ ហើយ​ឥត​ពុត​មាយា​ផង ១៨ រីឯ​ផល​នៃ​សេចក្តី​សុចរិត នោះ​បាន​ព្រោះ​ចុះ​ដោយ​សេចក្តី​មេត្រី សំរាប់​ពួក​អ្នក​ដែល​រក​សេចក្តី​មេត្រី​នោះ​ឯង”(យ៉ាកុប ៣:១៧-១៨)។

តួ​នាទី​របស់​អ្នក​ផ្សះផ្សា​គឺ​សំខាន់​ណាស់ បើ​សិន​ជា​យើង​គិត​ដល់​លទ្ធ​ផល​នៃ​ការ​ផ្សះ​ផ្សា។​ ពាក្យសេចក្តី​សុចរិត គឺ​មាន​ន័យ​ថា “ភាព​ត្រូវ ជា​មួយ​ព្រះ” ឬ “មាន​ទំនាក់​ទំនង​ដែល​ត្រឹម​ត្រូវ”។ អ្នក​ផ្សះផ្សា​អាច​ជួយ​ស្អាង ទំនាក់​ទំនង ឡើង​វិញ។ ហេតុ​នេះហើយ​បាន​ជា​ព្រះ​យេស៊ូវ​មាន​បន្ទូល​ថា “មាន​ពរ​ហើយ…

ការងាកបែរចេញពីជម្លោះ

នៅ​ក្នុង​ការ​សម្តែង​នូវ​ការ​គោរព នៅ​ទី​បញ្ចុះ​សព​របស់​លោក​ហ៊ែនរិក អេ ឡូរេន(Hendrik A. Lorentz) លោក​អាល់បឺត អាញស្ទាញ(Albert Einstein) មិន​បាន​និយាយ​អំពី​ការ​ប្រកែក​គ្នា​ផ្នែក​វិទ្យា​សាស្រ្ត ដែល​ខ្លួន​ធ្លាប់​មាន ជា​មួយ​អ្នក​វិទ្យា​សាស្រ្តហូឡង់​ដ៏​ល្បី​ល្បាញ​រូប​នេះ​ឡើយ។ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ គាត់​បាន​រំឭក​អំពី “សេចក្តី​សប្បុរស” របស់​លោក​ហ៊ែនរិក ជា​រូប​វិទូ ដែល​គេ​បាន​គោរព​ស្រឡាញ់ ដោយ​សារ​គាត់​មិន​ចេះ​សាំញំា និង​ប្រព្រឹត្ត​ចំពោះ​អ្នក​ដទៃ ដោយ​យុត្តិ​ធម៌។ លោក​អាញ់​ស្ទាញ​ក៏​បានមាន​ប្រសាស៍​ថា “គេ​គ្រប់​គ្នា​ដើរ​តាម​គាត់ ដោយ​ចិត្ត​រីក​រាយ ព្រោះ​ពួក​គេ​គិត​ថា គាត់​មិន​ដែល​ព្យាយាម​គ្របសង្កត់​មក​លើ​អ្នកដទៃ​នោះ​ទេ តែ​គ្រាន់​តែ​បាន​ព្យាយាម​ធ្វើ​ខ្លួន​ឯង​ឲ្យ​មាន​ប្រយោជន៍”។​

លោក​ហ៊ែន​រិក​បាន​បណ្តាល​ចិត្ត​អ្នក​វិទ្យា​សាស្រ្ត​ទាំង​ឡាយ ឲ្យ​ធ្វើ​ការ​ជា​មួយ​គ្នា ដោយ​មិន​ប្រកាន់​និន្នា​ការ​នយោ​បាយ ជាពិសេស នៅ​ក្រោយ​សម័យ​សង្រ្គាម​លោក​លើក​ទី​១។ លោក​ហ៊ែនរិក ក៏​បាន​ទទួល​ពាន​រង្វាន់​ណូបែល ដូច​លោក​អាញស្ទាញផង​ដែរ​។ លោក​អាញ​ស្ទាញ​ក៏​បាន​មាន​ប្រសាសន៍​អំពី​គាត់​ថា “លោក​ហ៊ែនរិក​ថែម​ទាំង​បាន​លះ​បង់​អាត្មា​ខ្លួន​ឯង ដើម្បី​ការងារ​ផ្សះ​ផ្សា មុន​ពេល​សង្រ្គាម​បញ្ចប់​ទៀង​ផង”។

មនុស្ស​ម្នាក់​ៗ​នៅ​ក្នុង​ពួក​ជំនុំ ក៏​គួរ​តែ​យក​ការងារ​ផ្សះផ្សា ជា​គោល​ដៅ​ផង​ដែរ។ ជា​ការ​ពិត​ណាស់ ការ​ប៉ះ​ទង្គិច​គ្នា​ខ្លះ គឺ​មិន​អាច​ជៀស​រួច​ឡើយ។​ តែ​យើង​ត្រូវ​តែ​មាន​ចំណែក​ចូល​រួម នៅ​ក្នុង​ការ​ដោះ​ស្រាយ ដោយ​សន្តិ​វិធី។ សាវ័ក​ប៉ុល​បាន​បង្រៀន​ថា “ចូរ​ខឹង​ចុះ តែ​កុំ​ឲ្យ​ធ្វើ​បាប​ឡើយ កុំ​ឲ្យ​សេចក្តី​កំហឹង​របស់​អ្នក​នៅ​ដរាប​ដល់​ថ្ងៃ​លិច​ឡើយ”(អេភេសូរ ៤:២៦)។ ដើម្បី​លូតលាស់​ជា​មួយ​គ្នា សាវ័ក​ប៉ុល​បាន​បង្រៀន​យើង​ថា “មិន​ត្រូវ​ឲ្យ​មាន​ពាក្យ​អាក្រក់​ណា​មួយ ចេញ​ពី​មាត់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ឡើយ ចូរ​បញ្ចេញ​តែ​ពាក្យ​ណា​ដែល​ល្អៗ សំរាប់​នឹង​ស្អាង​ចិត្ត​តាម​ត្រូវ​ការ ដើម្បី​ឲ្យ​បាន​ផ្តល់​ព្រះគុណ​ដល់​អស់​អ្នក​ដែល​ស្តាប់”(ខ.២៩)។…

ការលះបង់ដ៏ក្លាហាន

លោក​ចន ហាភ័រ(John Harper) មិន​បាន​ដឹង​ថា នឹង​មាន​រឿង​អ្វី​កើត​ឡើង នៅ​ពេល​ដែល​គាត់ និង​កូន​ស្រី​របស់​គាត់​អាយុ​៦ឆ្នាំ ឡើង​ជិះ​កប៉ាល់​ទីតានិច។ ប៉ុន្តែ គាត់​គ្រាន់​តែ​ដឹង​ថា : គាត់​ស្រឡាញ់​ព្រះ​យេស៊ូវ ហើយ​មាន​ចិត្ត​ឆេះ​ឆួល​ចង់​ឲ្យ​អ្នក​ដទៃស្គាល់​ព្រះ​អង្គ​ផង​ដែរ។ បន្ទាប់​ពី​កប៉ាល់​ទីតានិច​បុក​ផ្ទាំង​ទឹកកក​ភ្លាម ទឹក​ក៏​បាន​លិច​ចូល​ខាង​ក្នុង។ បុរស​ពោះ​ម៉ាយ ហាភ័រ ក៏បាន​ដាក់​កូន​ស្រី​តូច​របស់​គាត់ ក្នុង​ទូក​សង្រ្គោះ រួច​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ភាព​ជ្រួល​ច្របល់ នៅ​លើ​កប៉ាល់​នោះ ដើម្បី​ជួយ​សង្រ្គោះ​ជីវិតមនុស្ស​ឲ្យ​បាន​ច្រើន​បំផុត តាម​ដែល​អាច​ធ្វើ​ទៅ​បាន។ ខណៈ​ពេល​ដែល​គាត់​កំពុង​ចែក​អាវ​សុវត្ថិ​ភាព គាត់​បាន​ស្រែក​ឡើង​ថា “​ស្រ្តី និង​ក្មេង​ៗ និង​អ្នក​ដែល​មិន​ទាន់​បាន​សង្រ្គោះ សូម​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ទូក​សង្រ្គោះ​មុនគេ”។ រហូត​ដល់​ដង្ហើម​ចុង​ក្រោយ លោកហាភ័រ​បាន​ចែក​ចាយ​អំពី​ព្រះ​យេស៊ូវ ដល់​នរណា​ក៏​ដោយ ដែល​នៅ​ក្បែរ​គាត់។ គាត់​បាន​ស្ម័គ្រ​ចិត្ត​លះ​បង់​ជីវិត ដើម្បី​ឲ្យ​អ្នកដទៃ​អាច​មាន​ជីវិត​រស់។​

មាន​ព្រះ​មួយ​អង្គ ដែល​បាន​លះ​បង់​ព្រះ​ជន្ម ដោយ​ស្ម័គ្រ​ព្រះ​ទ័យ កាល​ពី​ជាង​២​ពាន់​ឆ្នាំ​មុន ដើម្បី​ឲ្យ​ខ្ញុំ​ និង​អ្នក​អាច​រស់​នៅ មិនគ្រាន់​តែ​នៅ​ក្នុង​ជីវិត​នេះ តែ​នៅ​ក្នុង​ជីវិត​អស់​កល្ប​ផង​ដែរ។ ការជួយសង្រ្គោះមនុស្សជាតិ​ គឺជាបេសកកម្មប្រចំាព្រះជន្មរបស់ព្រះអង្គ។​ មាន​ពេល​មួយ​នោះ ពេល​ដែល​ព្រះ​អង្គ​កំពុង​មាន​បន្ទូល​ជា​មួយ​អ្នក​ដឹក​នាំ​សាសនា ព្រះ​អង្គ​បាន​មាន​បន្ទូល​ម្តងហើយ​ម្តង​ទៀត​ថា ព្រះ​អង្គ​បាន​ស៊ូ​លះ​បង់​ព្រះ​ជន្ម​ព្រះ​អង្គ​(យ៉ូហាន ១០:១១,១៥,១៧,១៨)។ ព្រះ​អង្គ​មិន​គ្រាន់​តែ​បាន​មានបន្ទូល​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ តែ​ថែម​ទាំង​បាន​ធ្វើ​តាម​បន្ទូល​ព្រះ​អង្គ ដោយ​បាន​សុគត​យ៉ាង​វេទនា នៅ​លើ​ឈើ​ឆ្កាង។ ព្រះ​អង្គ​បាន​យាង​មក ដើម្បី​ឲ្យ​មនុស្ស​ទំាង​អស់​មាន​ជីវិត ហើយ​ឲ្យ​ជីវិត​នោះ​ពេញ​បរិបូរ​ផង​(ខ.១០)។-Estera Pirosca Escobar

ទម្លាប់ទី១៣

បទគម្ពីរដែលអាចផ្លាស់ប្រែជីវិតរបស់អ្នក

ប្រសិន​បើ​អ្នកមិនទាន់មានផែនការទន្ទេញខគម្ពីរ​នៅ​ទេ សូម​ចាប់​ផ្តើមជាមួយ​ខគម្ពីរដែលខ្ញុំដាក់​ជូនខាង​ក្រោម​នេះ។ ខ្ញុំបាន​ទន្ទេញ​ និងជញ្ជឹងគិតបទគម្ពីរទាំងអស់នេះ ហើយ​បទ​គម្ពីរ​ទាំងនេះ​បានធ្វើ​ឲ្យមាន​ការ​ផ្លាស់ប្រែដ៏សំខាន់ក្នុងជីវិតខ្ញុំ។ ​ខគម្ពីរទាំងនោះក៏អាចផ្លាស់ប្រែជីវិតរបស់អ្នកផងដែរ!

កំណើតថ្មី

១​. សេចក្តីសង្រ្គោះ (យ៉ូហាន ៣:១៦)

២. ជីវិតថ្មី (២កូរិនថូស ៥:១៧)

៣. អត្តសញ្ញាណជាកូនព្រះ (១យ៉ូហាន ៣:១-២)

៤.…

ទម្លាប់ទី១២

ការចងចាំព្រះបន្ទូល

ការដាស់តឿនៈ អ្នកដឹក​នាំខ្លះ​បានយល់​ឃើញថា ការ​ដែល​គ្រាន់​តែទន្ទេញចងចាំបទគម្ពីរ អាចនាំឲ្យមានគ្រោះថ្នាក់សម្រាប់​សុខភាពខាង​វិញ្ញាណរបស់អ្នក

មានពេលមួយ លោក ដូវសាន់ ត្រត់ម៉ែន (Dowson Trotman) ដែលជាស្ថាបនិកអង្គការនេវិហ្គេតទ័រ (The Navigators) បាន​សួរ​​បុរស​វ័យក្មេងម្នាក់ ថាតើគាត់ស្គាល់ព្រះបន្ទូលព្រះច្រើនប៉ុណ្ណា។ អ្នកបម្រើ​ផ្នែកសេវាម្នាក់នោះបាន​ឆ្លើយថា ខ្ញុំចង​ចាំបទ​គម្ពីរ​បានចំនួន​១៥០០ខ។

លោក ត្រត់ម៉ែន…

ទម្លាប់ទី១១

ការសិក្សាព្រះគម្ពីរសម្រាប់ខ្លួនអ្នក

តើអ្នករីករាយនឹងការសិក្សាព្រះគម្ពីរដោយខ្លួនអ្នកទេ? តើអ្នកពេញចិត្តចំពោះសមត្ថភាពរបស់អ្នក ក្នុងការ​អនុវត្តន៍​សេចក្តី​ពិត​នៃព្រះគម្ពីរ ក្នុងជីវិតរស់នៅប្រចាំថ្ងៃដែរឬទេ? ពេលខ្លះ គ្រីស្ទបរិស័ទព្រងើយកន្តើយ ចំពោះ​ការ​សិក្សាព្រះបន្ទូលព្រះ ដោយ​ព្រោះតែពួកគេខ្វះវិធីដ៏សាមញ្ញ និងងាយអនុវត្ត ដែលធ្វើឲ្យការ​សិក្សាព្រះ​គម្ពីរ​មាន​ភាពរស់រវើកចំពោះពួកគេ។ ទោះបី​យើង​ជា​កូនព្រះក៏ដោយ ក៏យើងមិនអាចចម្រើនលូតលាស់ និង​មាន​ភាពពេញវ័យខាងវិញ្ញាណបានទេ លុះត្រាតែយើង​បរិភោគ​​នំប៉័ង​ជីវិតបានទៀងទាត់។

មានអ្នកដឹកនាំគ្រីស្ទបរិស័ទម្នាក់បានថ្លែងថា “ខ្ញុំមិនអាចបញ្ជាក់បានច្រើនអំពីសារៈសំខាន់ និងតម្លៃ​នៃ​ការសិក្សាព្រះ​គម្ពីរបានទេ . . .…

ទម្លាប់ទី១០

ការអានព្រះបន្ទូលនំប៉័ងជីវិតជាប្រចាំថ្ងៃ

ការមួយដែលខ្ញុំចងចាំបំផុត កាលនៅខ្ញុំនៅតូច គឺខ្ញុំបានដើរចេញពីគ្រែ ពីព្រលឹមទៅលួចមើលឪពុករបស់ខ្ញុំលុតជង្គង់អធិស្ឋាន និងអានព្រះគម្ពីរ មុនដែលគាត់ចេញទៅធ្វើការ។ ការនោះពិតជាប៉ះពាល់ចិត្ត​ខ្ញុំ ​យ៉ាងជ្រាល​ជ្រៅ ក្នុង​នាម​ជា​កូនម្នាក់។

ឪពុកខ្ញុំបានអានគម្ពីរសុភាសិត មួយថ្ងៃមួយជំពូក ដោយសារកណ្ឌនេះមានទាំងអស់សាមសិបមួយជំពូក ហើយខែភាគច្រើន​មានសាមសិបមួយថ្ងៃ។ ខ្ញុំនៅតែព្យាយាមធ្វើបែបនោះ សម្រាប់ខ្លួនឯងរាល់ថ្ងៃ។ ទោះខ្ញុំមានការសិក្សា និងការអានបទគម្ពីរផ្សេង​ទៀតក្តី ខ្ញុំតែងចាប់ផ្តើមថ្ងៃនីមួយៗពីព្រលឹម ដោយអានព្រះគម្ពីរ​សុភាសិត​មួយជំពូក។ ហើយខ្ញុំបានរៀនធ្វើបែបនោះ…

ទម្លាប់ទី៩

ការរស់នៅតាមព្រះបន្ទូលនៃជីវិត

ហេតុអ្វីបានជាព្រះគម្ពីរត្រូវបានសរសេរឡើង?

ដើម្បីពន្យល់ អំពីភាពស្មុគស្មាញ នៃ​គ្រប់​គ្រង​របស់មនុស្សឬ? ដើម្បីរិះគន់ទ្រឹស្តី ដែលនិយាយអំពីសេដ្ឋកិច្ចឬ? ឬក៏ដើម្បីបង្រៀនយើង អំពីភាពអស្ចារ្យរបស់តារាសាស្ត្រ?

គោលបំណងជាចម្បងរបស់ព្រះគម្ពីរ មិនមែនដើម្បីប្រាប់យើងថា តើស្ថានសួគ៌មានដំណើរការយ៉ាងដូចម្តេចនោះទេ ប៉ុន្តែ គឺដើម្បីប្រាប់​យើងថា តើយើងទៅ​ស្ថាន​សួគ៌ ដោយរបៀបណា។ ខ្លឹមសារដ៏សំខាន់បំផុតរបស់ព្រះគម្ពីរគឺ ព្រះសព្វព្រះ​ទ័យ​កែប្រែ​ជីវិតកូន​របស់​ទ្រង់ ​តាមរយៈព្រះបន្ទូល ដោយរៀបចំពួកគេ សម្រាប់ជីវិតអស់​កល្ប​ជានិច្ច…

ទម្លាប់ទី៨

ការបញ្ជាក់អះអាងឡើងវិញ អំពីអំណាចនៃព្រះគម្ពីរ

មានជាមនុស្សជាច្រើននៅសម័យនេះ បានវាយប្រហារអំណាចនៃព្រះបន្ទូលព្រះ។ ពួកគេបានបោះបង់​ចោល​បទគម្ពីរ​មួយចំនួន ហើយចោទសួរអំពីបទគម្ពីរជាច្រើនទៀត។ តើយើងគួរឆ្លើយតប ចំពោះការ​វាយ​ប្រហារទាំង​នោះ ដោយ​របៀប​ណា?

លោក​ ឆាលស៍ ស្ព័រជិន (Charles Spurgeon) បានឆ្លើយតបចំពោះសំណួរខាងលើនេះ យ៉ាងដូច្នេះថា​ “តើយើងត្រូវការ​ពារ​ព្រះ​បន្ទូលព្រះឬទេ? បើអ៊ីចឹងចូរយើងការពារសត្វតោផង”។  បានសេចក្តីថា ព្រះបន្ទូលព្រះមិនត្រូវការការពារអ្វីនោះទេ។ នៅក្នុង​ការ​ទទួល​​ស្គាល់អំណាចនៃព្រះគម្ពីរ…

ការមានទំនុកចិត្តខុស

ពីរ​បី​ឆ្នាំ​មុន គ្រូ​ពេទ្យ​បាន​និយាយ​អំ​ពី​បញ្ហា​សុខ​ភាព​របស់​ខ្ញុំ យ៉ាង​ម៉ឺងម៉ាត់។ ខ្ញុំ​ក៏​បាន​ចង​ចំា​ពាក្យ​សម្តី​របស់​គាត់ ហើយ​ក៏​បាន​ចាប់​ផ្តើម​ទៅ​កន្លែង​ហាត់​ប្រាណ ហើយ​ផ្លាស់​ប្តូរ​របប​អាហារ​របស់​ខ្ញុំ។ មួយ​រយៈ​ក្រោយ​មក ជាតិ​ខ្លាញ់​របស់​ខ្ញុំ​បាន​ថយ​ចុះ ហើយ​ខ្ញុំ​ក៏​ស្រក​ទម្ងន់ ហើយ​មាន​ជំនឿ​ចិត្ត​កាន់​តែ​ខ្លាំង។ ប៉ុន្តែ បន្ទាប់​មក មាន​រឿង​ដែល​មិន​សូវ​ល្អ​កើត​ឡើង ដោយ​ខ្ញុំ​ចាប់​ផ្តើមកត់​សម្គាល់ អំពី​របប​អាហារ​របស់​អ្នក​ដទៃ ហើយ​ក៏​បាន​ចាប់​ផ្តើម​វិនិច្ឆ័យ​ពួក​គេ។ តើ​វា​មិន​គួរ​ឲ្យ​អស់​សំណើចទេ​ឬ​ នៅ​ពេលដែល​យើង​រក​ឃើញ​ប្រព័ន្ធ​នៃ​ការ​ដាក់​ពិន្ទុ ​ហើយ​ក៏​បាន​ប្រើ​វា ដើម្បី​លើក​ដំកើង​ខ្លួន​ឯង ហើយ​​បន្ទាប​អ្នក​ដទៃ​។ មនុស្សយើង​ហាក់​ដូច​ជា​មាន​សភាវ​គតិ ដែល​ចូល​ចិត្ត​បង្កើត​ស្តង់​ដារ​ដោយ​ខ្លួន​ឯង ដើម្បី​កាត់​សេចក្តី​ថា ខ្លួន​ឯង​ជា​មនុស្ស​ត្រឹម​ត្រូវ។

សាវ័ក​ប៉ុល​បាន​ដាស់​តឿន​ពួក​ជំនុំ​នៅ​ក្រុង​ភីលីព មិន​ឲ្យ​ប្រព្រឹត្ត​យ៉ាង​ដូច​នេះ​ឡើយ។ អ្នក​ខ្លះ​បាន​ទុក​ចិត្ត​លើ​ការ​ប្រព្រឹត្ត​ល្អតាម​សាសនា ឬ​ប្រពៃណី​វប្ប​ធម៌ ហើយ​សាវ័ក​ប៉ុល​ក៏​បាន​ប្រាប់​ពួក​គេ​ថា បើ​ត្រូវ​អួត នោះ​គាត់​មាន​ហេតុ​ផល​ដែល​ត្រូវ​អួតច្រើន​ជាង​ពួក​គេ​ទៅ​ទៀត។ គាត់​ថា “បើ​មាន​អ្នក​ណា​ទៀត​ស្មាន​ថា ខ្លួន​ទុក​ចិត្ត​ខាង​សាច់​ឈាម​បាន នោះ​ខ្ញុំ​ក៏​លើស​ទៅ​ទៀត”(៣:៤)។ តែ​គាត់​ដឹង​ថា សាវតា និង​ការ​ប្រព្រឹត្ត​ល្អ​របស់​គាត់ គឺ​សុទ្ធ​តែ​ជា “សំរាម” បើ​ធៀប​នឹង “ការ​ស្គាល់​ព្រះ​គ្រីស្ទ”(ខ.៨)។ មាន​តែ​ព្រះ​យេស៊ូវ​ទេ ដែល​ស្រឡាញ់​យើង ដោយ​មិន​ប្រកាន់​ថា យើង​ជា​នរណា ហើយ​ក៏​បាន​សង្រ្គោះ និង​ប្រទាន​យើង​ នូវអំណាច ដើម្បី​ផ្លាស់​ប្រែ ឲ្យ​មាន​លក្ខណៈ​កាន់​តែ​ល្អ​ដូច​ព្រះ​អង្គ។ យើង​មិន​ពឹង​អាង​កម្លាំង​ខ្លួន​ឯង ឬ​ខំ​សន្សំ​ពិន្ទុដែល​គ្មានប្រយោជន៍​ទៀត​ឡើយ។​

អំណួត​គឺ​ជា​អំពើ​បាប តែ​ការ​អួត ដោយ​ផ្អែក​ទៅ​លើ​ការ​មាន​ទំនុក​ចិត្ត​ខុស នឹង​នាំ​មក​នូវ​រឿង​ដ៏​សោក​សៅ។ ដំណឹង​ល្អ​បានត្រាស់​ហៅ​យើង ឲ្យ​ងាក​ចេញ​ពី​ការ​មាន​ទំនុក​ចិត្ត​ខុស…